Minister Edukacji i Nauki, na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910, zezm.), dokonał w podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa zmiany polegającej na wskazaniu dodatkowego kierunku:
Działania w zakresie wsparcia wychowawczego i psychoprofilaktycznego środowiska szkolnego w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią.
W związku z powyższym uruchomione zostają w naszej szkole dyżury pedagogów, którzy są gotowi wesprzeć zainteresowanych uczniów i rodziców w zakresie zagadnień wynikających z nowego kierunku w polityce oświatowej państwa.
Dyżury będą się odbywały w gabinetach pedagogów przy ul. Bydgoskiej i ul. Wyszyńskiego według następującego harmonogramu:
Beata Marszał - poniedziałek 12:00-14:00 ul. Wyszyńskiego
Agnieszka Drążek - 8:45-10:45 ul. Wyszyńskiego
Jolanta Czajka - wtorek 14:25-16:25 ul. Bydgoska
Agnieszka Drążek (budynek przy ul. Wyszyńskiego)
Godziny pracy:
Poniedziałek: 8.00-12.05
Wtorek 9.40-12.20, 13.05-17.30
Środa 8.00-12.20
Czwartek 9.40-10.40 (ul. Bydgoska)
Piątek 8.45-9.40, 10.25-15.00
Beata Marszał (budynek przy ul. Wyszyńskiego)
Godziny pracy
Poniedziałek 9.40-13.10, 15.10-17.30
Środa 15.45-16.45
Czwartek 15.00-17.30
Piątek 15.00-16.40
Jolanta Czajka (budynek przy ul. Bydgoskiej)
Godziny pracy
Poniedziałek 8.00-11.30
Wtorek 9.40-14.05, 15.10-16.35
Środa 10.25-14.55
Czwartek 8.00-13.05 (ul. Wyszyńskiego)
Piątek 8.50-11.25, 12.25-13.05
Zadania pedagoga
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, a także wspieranie mocnych stron uczniów (§29.1).
Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz realizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym poszczególnych uczniów (§29.2).
Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych.
Wspieranie wychowawców, nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Udzielanie uczniom porad i konsultacji.
Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijanie ich umiejętności wychowawczych.
Podejmowanie działań wychowawczych oraz profilaktycznych wynikających z Programu Wychowawczego szkoły i Programu Profilaktyki w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Współpraca z organizacjami oraz instytucjami zainteresowanymi problemami opieki i wychowania uczniów
DROGI UCZNIU/UCZENNICO!!!
ZWRÓĆ SIĘ DO PEDAGOGA GDY:
Nie radzisz sobie z nauką,
Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
Nie potrafisz porozumieć się z zespołem klasowym lub nauczycielem,
Masz kłopoty w domu i chcesz o tym porozmawiać,
A może chcesz podzielić się z nami swoją radością i sukcesem?
Chcesz pomóc innym i nie wiesz jak tego dokonać?
Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się pochwalić?